wtorek, 6 czerwca 2017

Warkocz



To jest dobry moment żeby pokazać Wam fajny przepis, który można robić na różne sposoby, zależnie od tego na co akurat mamy ochotę :) My te danie robiliśmy już kilkakrotnie i muszę się nim z Wami podzielić. Uważam że chociaż może kaloryczne i nie należące do fit to naprawdę bardzo smaczne i raz na jakiś czas warte zrobienia. 








Oryginalnie znalazłam ten przepis pod nazwą ,, Łosoś w cieście francuskim w sosie śmietanowo-porowym i mozzarellą,, I faktycznie pierwszy raz go tak zrobiłam. Posmakował nam na tylę że zrobiłam ponownie ale zamiast łososia dałam kurczaka, wyszło równie genialnie. Ja podaje to z ziemniaczkami i surówką ale równie dobrze smakuję jako samodzielne danie, na ciepło jak i na zimno. 


Składniki: 

1 pokrojony w krążki por 
1/2 szklanki bulionu 
3 łyżki serka śmietankowego
 400 g ciasta francuskiego
 200 g wędzonego łososia w kawałkach 
kilka plastrów mozzarelli 
1 rozbite i rozmieszane jajko 
rozmaryn


 Przygotowanie : 



Rozgrzewamy patelnie i wlewamy do niej bulion oraz pokrojonego w cienkie krążki pora. Kiedy por bedzie miękki, dodajemy serek ( ja użyłam serek typu almette czy turek. ) Wszystko dobrze mieszamy i za chwilkę zdejmujemy z ,,ognia,, :) 
Blachę leciutko spryskuje olejem i rozkładam na niej ciasto francuskie. Na środku ciasta układam czy to łososia czy kurczaka którego wczesniej leciutko przesmazam na patelni, następnie na mięsko wykładam sos który jeszcze przykrywam mozzarella lub innym ulubionym serem :) A teraz to co moje dzieci lubia najbardziej czyli nacinanie ciasta i zaplatanie warkocza :) Nacinamy paski tak jak zobaczycie na zdjęciu niżej i zaplatamy paski do środka. Gotowy warkocz smarujemy jajkiem i posypujemy np. rozmarynem :) Pieczemy 40 minut w 180 stopniach :) 


SMACZNEGO


Dajcie znać jak zrobicie, czy Wam smakuje :) 













1 komentarz:

  1. Wygląda przepyszniee !! :)
    A czy znasz już książkę "Zatrzymać dzień" ?
    Tam wiele wskazówek odnośnie zdrowego jedzenia dla całej rodziny. Poza tym sporo motywacji, macierzyństwa, miłości. <3 Szczerze polecam

    OdpowiedzUsuń